18 april 2010

Versie 1 van programma RoboGEO_PostProcessing

Het programma RoboGEO maakt het mogelijk om de locatie waar foto’s genomen zijn weer te geven in een Google Map pagina of in het Google Earth programma.

RoboGEO genereert de vereiste webpagina, via een map.htm file, een map.xml file en een kml file waarin de coördinaten van de plaatsen waar de foto’s genomen zijn opgenomen zijn. Daarnaast genereert RoboGEO de jpeg files van de foto’s voor de webpagina en de miniatuur (thumbnail) jpeg files van de foto’s met behulp van de originele foto’s.

Ik gebruik echter JAlbum om mijn foto’s op het web te zetten. Dat programma maakt ook een index.htm file maakt en voor iedere foto een htm file en een jpg file in een map 'slides' en een miniatuur jpg file in een map 'thumbs'.

Omdat ik van bovenstaande submappen gebruik wilde blijven maken en dus geen gebruik wilde maken van de jpeg files die door RoboGEO gegenereerd werden, moeten de door RoboGEO gegenereerde files bewerkt worden.

Mijn RoboGEO_PostProcessing programma voert die bewerkingen automatisch uit. Details kunt U vinden in de Helpfile en U kunt het programma downloaden vanaf mijn software download pagina.

Geen opmerkingen: