21 maart 2008

Nieuwe versie 2.5.1 van mijn programma BeursKoersen

In de nieuwe versie 2.5.1 van 22 maart 2008 zijn de volgende wijzigingen aangebracht:

De koersdatum die opgehaald werd van de IEX watchlist was onjuist als daarin geen tijdstip gegeven werd maar een datum b.v. '13 mrt'. Dat is in de nieuwe versie gecorrigeerd.

Het ophalen van koersen van de MorningStar site gaf soms problemen onder Windows Vista, dat is in deze versie verbeterd.

Als niet alleen de laatste koers gebruikt wordt, is het nu mogelijk om 0 te laten zetten in velden waarvan de waarde onbekend is, zie Zet het cijfer 0 in een leeg veld. Dit schijnt van belang te zijn voor gebruikers van het oude Davi-Effect programma.

Er kunnen nu meer dan 30 effecten opgeslagen worden in een watchlist op de Euronext site. Daarom kan nu alleen de eerste (default) watchlist gebruikt worden voor het ophalen van koersen.

U kunt nu ook koersen ophalen met behulp van een Euro Investor Watchlist op de EuroInvestor site.

In versie 2.5 was een fout geslopen waardoor alleen de MorningStar site werkte. Dat is in versie 2.5.1 gecorrigeerd.

In een volgende versie zal ik waarschijnlijk een aantal websites, die gebruikt worden om koersen op te halen, verwijderen. Omdat ik de indruk heb ze weinig gebruikt worden en/of ik heb er teveel onderhoud aan heb. Daarom verneem ik graag via het email adres dat in de BeursKoersen helpfile gegeven is, welke site(s) U gebruikt om Uw koersen op te halen. Daarmee kunt U voorkomen dat de site die U gebruikt in een volgende versie verdwenen is.

De nieuwe versie kunt U weer ophalen vanaf mijn download pagina.

Geen opmerkingen: